Мини-чат
Облако тегов
Опросы
Вы нашли что-то полезное для себя на нашем сайте?
Всего ответов: 201
Статистика
Онлайн всего: 1
Гостей: 1
Пользователей: 0
Главная » Файлы » Всемирная литература » Конспекты уроков

ДОСЛІДЖЕННЯ ВСЕСВІТУ ЛЮДИНОЮ урок природознавства у 5 кл
30.03.2011, 17:18
ДОСЛІДЖЕННЯ ВСЕСВІТУ ЛЮДИНОЮ
Єна Лариса Вячеславівна
вчитель географії Бахмутської зош
Артемівський р-н Донецька обл..,
с. Бахмутське пл.. Перемоги 4/2
т. 0632052726
Мета: Розвивати самоосвітню, інформаційну, полікультурну компетентність учнів , сформувати в учнів систему знань про історію вивчення Всесвіту ознайомивши зі сходинками людства до Космосу.
Формувати вміння працювати з до¬датковою географічною літературою, комп’ютерну грамотність,
Виховувати гордість за Батьківщину, любов і бережне відношення до природи.
Розвивати логічне мислення, спостережливість, вміння публічного виступу, вміння працювати в парі, в групі
Обладнання:
Атласи 6 кл , комп’ютерні презентації складені учнями „Перший космонавт незалежної України ”, ”Космонавти Донеччини ”, „Космічні апарати ” , програмно - методичний комплекс ”Природознавство 5-6 кл ” ЗАТ „Транспортні системи ” 2006 р , картки „Сходинками людства до Космосу ”. Виставка літератури „Космічні шляхи ”, картки двоколірних зірок. Роздруківки творчого домашнього завдання „Підготовка до польоту ” з різнокольоровими позначками зірок
Тип уроку : комбінований.

Все, з чим стикаєшся в космосі, так не схоже ні на що на Землі ”
Леонід Каденюк

Підготовчий етап Випереджальне завдання .Підбір матеріалу і допомога в створенні комп’ютерних учнівських презентацій „Перший космонавт незалежної України ”, ”Космонавти Донеччини ”, „Космічні апарати ”, виготовлення карток двоколірних зірок на уроках праці при вивченні теми „Види технологічних процесів. Різання . ” Роздруківка творчого домашнього завдання „Підготовка до польоту ” з різнокольоровими позначками зірок

ХІД УРОКУ
I Організаційний момент
Запис теми в журнал, відмітка відсутніх, роздаються роздруківки творчого домашнього завдання „Підготовка до польоту ” з різнокольоровими позначками зірок.
ІІІ. Актуалізація опорних знань і вмінь
1. Прийом „Мікрофон ” Я знаю про Всесвіт...
2. Прийом „Географічна розминка ” письмове опитування
Відповіді
1. зірка ; 2 Молочний шлях; 3 астрономія; 4 Всесвіт; 5 Сонце; 6 планета;
7 сузір’я
Випиши по черзі номери із запропонованих на питання відповідей
Питання цифра
відповіді перевірка
• Як називається наша галактика 2
• Наука що вивчає Всесвіт 3
• космічне тіло ,що випромінює світло 1
• кулясте, холодне космічне тіло, що рухається навколо зірки 6
• Найближча до нас зірка 5
• Земля – це ... 6
• Сонце - це... 1
• безмежний і безкінечний 4
• група зірок 7
• друга назва Чумацького шляху 2
Фамілія і ім’я
Взаємоперевірка
3. Прийом „ Правильно – неправильно ”
• За Полярною Зорею можна знайти північ
• Люди не завжди знали правду про Всесвіт
• Україна – космічна держава
• В Донецькій області багато космонавтів - наших земляків
ІІІ. Мотивація навчальної пізнавальної діяльності
Учитель. Людина найдопитливіша істота на Землі. Вдивляючись у небо ,вона старалася уявити що існує там далі , за горизонтом, подумки мандрувала, складаючи легенди і казки
Ось і ви на попередньому уроці почали уявну подорож Всесвітом, і, напевно, хтось із вас хотів би, щоб ця подорож була реаль¬ною. У наш час це бажання перестає здаватися фантастичним. Космічні кораблі подорожують Сонячною системою. Але шлях до цього був нелегким.
Сьогодні на уроці ви дізнаєтеся, як мрія людства — подолання зем¬ного тяжіння — стала реальністю, як людина освоює навколоземний простір і вивчає Космос. В цьому на уроці нам допоможе сучасна комп’ютерна техніка
IV. Вивчення нового матеріалу
План подорожі
1. Уявлення людей про Всесвіт. Розповідь комп’ютера
• Люди не завжди знали правду про Всесвіт
• Різні народи по своєму уявляли його будову
2 Прилади дослідження Всесвіту
• Для спостереження за Всесвітом з Землі використовують телескопи, й будують обсерваторії
3 Вчитель. Сьогодні учасник гуртка „ Флешка ” розкаже вам про космічні апарати
Комп’ютерна учнівська презентація „Космічні апарати ”
• Проекти перших літальних апаратів
• Проекти перших ракет
• Запуск і вихід на орбіту ракети
• Повернення космонавтів
• Космічний човник багаторазового використання.
• Орбітальна станція. Старт ракети, рух на Місяці .Космічна станція .Космічний апарат
• Стиковка кораблів “ Аполо ” і “Союз ”
• Використані джерела інформації
1 Горьков В. Космическая азбука. -М.- 1989 г
2 .Иллюстрированная энциклопедия школьника. Наука и техника. - М.-1998 г.
• Які сучасні прилади використовують люди для дослідження Всесвіту
4 „Сходинки людства до Космосу ” Розподіл учнів на групи по кольору зірок творчого
домашнього завдання
• За комп’ютерним показом доповнити сходинки працюючи разом в групі
9У листопаді-грудні 1997р. політ астронавта незалежної України - Леоніда Каденюка
8.2 березня 1972 року запущена автоматична станція”Піонер-10” до планети-Юпітер
7.Американські астронавти висадилися на поверхню Місяця - 16 липня 1969р.
6. 1965р.перший вихід у відкритий космос здійснив - Олексій Леонов
5 Перша людина у космосі 12 квітня 1961 р 12 квітня - День космонавтики - Юрій Гагарін
4.14 вересня 1959 р. завдяки ракетам сконструйованим Сергійком Корольовим вперше досягла поверхні Місяця Космічна - станція „Луна 2”
3.Запуск першого супутника - 4 жовтня 1957 року
2.Запустив першу ракету з рідким паливом Роберт Годдард -у 1926 р
1.Обґрунтував можливість польотів у космос - Константин Ціолковський
Групи по черзі називають заповнені сходинки
• Перевірка за показом правильного зразка
5. Чому остання сходинка для нас як для українців найцікавіша
(Присвячена Л.Каденюку)
Виступ учасників гуртка „ Флешка ”
• Комп’ютерна презентація „Перший космонавт незалежної України ”
Cьогодні варто згадати, як син ма¬льовничої Буковини долав свій зоряний шлях.
Буковина, «зелена гілка України», чарівний край гір, Черемошу й Пруту, розташований на перехресті історичних шляхів Центральної, Південної та Східної Європи — споконвічна українська земля (у листопаді 1918 року Народне віче ухва¬лило возз’єднання Північної Буковини з Україною).
Леонід Каденюк народився 28 січня 1951 року в Буковинському селі Клішківці Хотинського району.
Його мама - скромна лагідна вчи¬телька. Батько - колишній солдат, інвалід війни (Костянтина Каденюка по¬ранило в Будапешті, коли він, полковий розвідник, виносив з бою пораненого ко¬мандира).
Сім осколків носив він у собі. Медаль «За відвагу» знайшла його тільки через тридцять років.
Колишній солдат виховував своїх синів (старшого — Володимира і близ¬нюків - Леоніда та Сергія) вольовими, фізично загартованими, мужніми.
Щоб краще опікуватися дітьми, бать¬ки віддали шестирічних близнюків до школи, де тоді вчителювали.
Хлопці змалку усвідомили, що життя завжди має два кольори: любов і журба, хочеш і мусиш.
Мати навчала їх жити серед людей, розуміти їхні бажання та вчинки, вчила милосердя та добра.
Володимир закінчив школу із золотою 5 медаллю. Льоня і Сергій—зі срібними.
Во¬лодимир став авіаційним інженером, пра¬цював у Харкові, але хтось мав жити непо¬далік від матері, і він переїхав до Чернівців, звідки до рідних Клішківців якихось 40 кіло¬метрів - можна навідуватися щодня.
Сергія, обдарованого математика, запросили до Чернівецького університе¬ту, коли він ще навчався у восьмому класі. Сергій давно уже працює в Москві в одному з науково-дослідних інститутів.
Коли Юрій Гагарін полетів у космос, Льоні було десять.
Відтоді він розпочав шлях до своєї омріяної мети. У книжці «Латинські крилаті вирази» відзначив для себе три постулати, які, об'єднавши, зробив своїм девізом: Це було моєю метою – це
мені судилося — зроби це, — і переможеш.
Отже, він вирішив - вступатиме до Чернігівського вищого військового авіаційного училища льотчиків. Курсантів набирали тільки з сімнадцяти років. Льо¬ня єдиний пройшов медкомісію в Хотині, але йому було лише шістнадцять. Майор Міхеєв, який відповідав за набір курсантів, не визнав поразки. Він умовив працівників ЗАГСу додати хлоп¬цеві один рік: «Може ви коли-небудь зустрічатимете його з квітами на космодромі», І вони погодилися.
...1976 року відбувся четвертий набір до загону космонавтів. Із відібраних 254 осіб залишили тільки дев'ять, Серед них Леонід Каденюк.
У 1994 році між Україною і США підписали угоду про розвиток космічного співробітництва.
1,5 років тривала підготовка до спільного космічного польоту.
19 листопада 1997року з мису Канаверал стартував космічний човник „Колумбія ” .На борту були чотири американські астронавти, один японський і український космонавт.
Згодом про свій політ він написав книгу ”Я твій син ,Україно!”
• Використані джерела інформації
„Сільська школа ” 10 квітня 2001 р
„Шкільна бібліотека ”
Комп’ютерна презентація „Космічна Донеччина ”
• Єнакіївський краєзнавчий музей і його космічний відділ
• Фотокартка і бюст космонавта Берегового в м. Єнакієве
• Краснолиманець Леонід Кизим
• Горлівчанин льотчик - космонавт Волков
• Використані джерела інформації
Фотоальбом „ Донеччина ”
7. Представлення бібліотекарем книжкової виставки „Подорож у Всесвіт ”
Коротка анотація представлених книг.
Прочитавши книги представлені на нашій виставці ви ще більше дізнаєтесь про космонавтів.
IV. Закріплення нових знань і вмінь
Колективна робота з тестовими комп’ютерними завданнями
VІ. Підсумок
Прийом „Роблю підсумок ”
• Людство завжди цікавилося Всесвітом, але не завжди правильно уявляло собі його будову
• людство вивчає космос за допомогою телескопів, космічних апаратів.
• першим представником незалежної України в космосі став учасник польоту корабля «Колумбія» Леонід Каденюк.
VII. Домашнє завдання
• Вивчити матеріал записів, стор. 76-77 підручника й „Сходинки людства до Космосу ”
• Ви можете виконати творче завдання :
• Скласти список літератури яка є в бібліотеці що до дослідження Всесвіту.
• Знайти і записати вірші присвячені Космосу
• Знайти і записати пісні про Космос і космонавтів
• Знайти і записати загадки і прислів’я про Космос і космонавтів
• Намалювати малюнок до теми й скласти до нього розповідь
• Підготувати повідомлення з ілюстраціями про планету Сонячної системи
• Скласти свій варіант послання позаземним цивілізаціям.
• Творчий проект за творчим домашнім завданням „Підготовка до польоту ”
Мета
• навчити досягати згоди
• розвивати навички ведення переговорів
• розвивати співпрацю у групах
У цій грі є п'ять етапів:
1. Учні індивідуально класифікують пункти на.
2. Вся група досягає згоди за допомо¬гою переговорів
4. Учні можуть оцінити, наскільки вони змінили думку під впливом інших, порівнюючи показники «ВАША ДУМКА» і «ВАША КО¬МАНДА». Чим нижча кількість пунктів переходу, тим більше ду¬мка людини узгоджується із загальною думкою, або тим сильні¬шу силу волі має людина і навпаки.
ОБГОВОРЕННЯ ПІСЛЯ ВПРАВИ
Обговорення після вправи повинно зосереджуватися на:
• процесі суперечки
• веденні переговорів
• досягненні компромісу
• виконанні завдання вчасно
• урегулюванні конфлікту
• досягненні згоди й умінню переконувати інших робити по-вашому
Підготовка до польоту
ІНСТРУКЦІЇ:
Ваша група А астронавтів повинна підготуватися в політ до
планет Сонячної системи.
Для цього: спочатку самостійно а потім разом з командою
1 Виберіть назву корабля
Назва ВАШ А ДУМКА ВАШОЇ КОМАНДИ

2. Виберіть і намалюйте модель корабля.
3. Оберіть прилади й устаткування які необхідно взяти з собою їхній список подається нижче. Розставте їх у порядку важливості, наприклад, якщо Ви думаєте, що гасовий нагрівач най¬важливіший, поставте його під № 1, а якщо не дуже важливий під № 18
ПРЕДМЕТИ ВАШ А ДУМКА ВАША КОМАНДА
1 .Сухе молоко
2. Коробка сірників
3.Набір першої допомоги
4.Магнітний компас
5. Радіо дуже високої частоти
6. Парашут
7.Концентровані харчі
8. Пістолет і кулі
9. Зоряна карта
10. Апарат забезпечення водою
11. Ліхтарик
12. Гасовий нагрівач
13 Ракета
14 Космічний човник
15 Оранжерея
16.Сонячні батареї
17 Запас водню
18 Відеокамера
4 Разом з командою створіть великий плакат де намалюйте обраний командою корабель, його назву, перелік за важливістю речей необхідних для подорожі, фамілії і ім’я астронавтів Вашої команди
Використані джерела інформації
1 Горьков В. Космическая азбука. -М.- 1989 г
2 .Иллюстрированная энциклопедия школьника. Наука и техника. - М.-1998 г.
3 Програмно - методичний комплекс ”Природознавство 5-6 кл” ЗАТ „Транспортні системи ” 2006 р
4.„Сільська школа ” 10 квітня 2001 р
5.Фотоальбом „Донеччина ”

Категория: Конспекты уроков | Добавил: Larisa
Просмотров: 6743 | Загрузок: 1 | Рейтинг: 3.5/6
Всего комментариев: 0
Добавлять комментарии могут только зарегистрированные пользователи.
[ Регистрация | Вход ]
Форма входа
Привет: Гость

На сайте уже : дней


Друзья сайта
УЛИТКА - каталог ресурсов интернет Анализ сайта Результаты антивирусного сканирования PR-CY.ru Проверить сайт Каталог сайтов Всего.RU Весь интернет в одном каталоге! Белый каталог сайтов
Друзья Сайта
Поделиться
Наш баннер


Мы будем вам очень признательны если вы установите наш баннер у себя на сайте.