ДОСЛІДЖЕННЯ ВСЕСВІТУ ЛЮДИНОЮ Єна Лариса Вячеславівна вчитель географії Бахмутської зош Артемівський р-н Донецька обл.., с. Бахмутське пл.. Перемоги 4/2 т. 0632052726 Мета: Розвивати самоосвітню, інформаційну, полікультурну компетентність учнів , сформувати в учнів систему знань про історію вивчення Всесвіту ознайомивши зі сходинками людства до Космосу. Формувати вміння працювати з до¬датковою географічною літературою, комп’ютерну грамотність, Виховувати гордість за Батьківщину, любов і бережне відношення до природи. Розвивати логічне мислення, спостережливість, вміння публічного виступу, вміння працювати в парі, в групі Обладнання: Атласи 6 кл , комп’ютерні презентації складені учнями „Перший космонавт незалежної України ”, ”Космонавти Донеччини ”, „Космічні апарати ” , програмно - методичний комплекс ”Природознавство 5-6 кл ” ЗАТ „Транспортні системи ” 2006 р , картки „Сходинками людства до Космосу ”. Виставка літератури „Космічні шляхи ”, картки двоколірних зірок. Роздруківки творчого домашнього завдання „Підготовка до польоту ” з різнокольоровими позначками зірок Тип уроку : комбінований. Все, з чим стикаєшся в космосі, так не схоже ні на що на Землі ” Леонід Каденюк Підготовчий етап Випереджальне завдання .Підбір матеріалу і допомога в створенні комп’ютерних учнівських презентацій „Перший космонавт незалежної України ”, ”Космонавти Донеччини ”, „Космічні апарати ”, виготовлення карток двоколірних зірок на уроках праці при вивченні теми „Види технологічних процесів. Різання . ” Роздруківка творчого домашнього завдання „Підготовка до польоту ” з різнокольоровими позначками зірок ХІД УРОКУ I Організаційний момент Запис теми в журнал, відмітка відсутніх, роздаються роздруківки творчого домашнього завдання „Підготовка до польоту ” з різнокольоровими позначками зірок. ІІІ. Актуалізація опорних знань і вмінь 1. Прийом „Мікрофон ” Я знаю про Всесвіт... 2. Прийом „Географічна розминка ” письмове опитування Відповіді 1. зірка ; 2 Молочний шлях; 3 астрономія; 4 Всесвіт; 5 Сонце; 6 планета; 7 сузір’я Випиши по черзі номери із запропонованих на питання відповідей Питання цифра відповіді перевірка • Як називається наша галактика 2 • Наука що вивчає Всесвіт 3 • космічне тіло ,що випромінює світло 1 • кулясте, холодне космічне тіло, що рухається навколо зірки 6 • Найближча до нас зірка 5 • Земля – це ... 6 • Сонце - це... 1 • безмежний і безкінечний 4 • група зірок 7 • друга назва Чумацького шляху 2 Фамілія і ім’я Взаємоперевірка 3. Прийом „ Правильно – неправильно ” • За Полярною Зорею можна знайти північ • Люди не завжди знали правду про Всесвіт • Україна – космічна держава • В Донецькій області багато космонавтів - наших земляків ІІІ. Мотивація навчальної пізнавальної діяльності Учитель. Людина найдопитливіша істота на Землі. Вдивляючись у небо ,вона старалася уявити що існує там далі , за горизонтом, подумки мандрувала, складаючи легенди і казки Ось і ви на попередньому уроці почали уявну подорож Всесвітом, і, напевно, хтось із вас хотів би, щоб ця подорож була реаль¬ною. У наш час це бажання перестає здаватися фантастичним. Космічні кораблі подорожують Сонячною системою. Але шлях до цього був нелегким. Сьогодні на уроці ви дізнаєтеся, як мрія людства — подолання зем¬ного тяжіння — стала реальністю, як людина освоює навколоземний простір і вивчає Космос. В цьому на уроці нам допоможе сучасна комп’ютерна техніка IV. Вивчення нового матеріалу План подорожі 1. Уявлення людей про Всесвіт. Розповідь комп’ютера • Люди не завжди знали правду про Всесвіт • Різні народи по своєму уявляли його будову 2 Прилади дослідження Всесвіту • Для спостереження за Всесвітом з Землі використовують телескопи, й будують обсерваторії 3 Вчитель. Сьогодні учасник гуртка „ Флешка ” розкаже вам про космічні апарати Комп’ютерна учнівська презентація „Космічні апарати ” • Проекти перших літальних апаратів • Проекти перших ракет • Запуск і вихід на орбіту ракети • Повернення космонавтів • Космічний човник багаторазового використання. • Орбітальна станція. Старт ракети, рух на Місяці .Космічна станція .Космічний апарат • Стиковка кораблів “ Аполо ” і “Союз ” • Використані джерела інформації 1 Горьков В. Космическая азбука. -М.- 1989 г 2 .Иллюстрированная энциклопедия школьника. Наука и техника. - М.-1998 г. • Які сучасні прилади використовують люди для дослідження Всесвіту 4 „Сходинки людства до Космосу ” Розподіл учнів на групи по кольору зірок творчого домашнього завдання • За комп’ютерним показом доповнити сходинки працюючи разом в групі 9У листопаді-грудні 1997р. політ астронавта незалежної України - Леоніда Каденюка 8.2 березня 1972 року запущена автоматична станція”Піонер-10” до планети-Юпітер 7.Американські астронавти висадилися на поверхню Місяця - 16 липня 1969р. 6. 1965р.перший вихід у відкритий космос здійснив - Олексій Леонов 5 Перша людина у космосі 12 квітня 1961 р 12 квітня - День космонавтики - Юрій Гагарін 4.14 вересня 1959 р. завдяки ракетам сконструйованим Сергійком Корольовим вперше досягла поверхні Місяця Космічна - станція „Луна 2” 3.Запуск першого супутника - 4 жовтня 1957 року 2.Запустив першу ракету з рідким паливом Роберт Годдард -у 1926 р 1.Обґрунтував можливість польотів у космос - Константин Ціолковський Групи по черзі називають заповнені сходинки • Перевірка за показом правильного зразка 5. Чому остання сходинка для нас як для українців найцікавіша (Присвячена Л.Каденюку) Виступ учасників гуртка „ Флешка ” • Комп’ютерна презентація „Перший космонавт незалежної України ” Cьогодні варто згадати, як син ма¬льовничої Буковини долав свій зоряний шлях. Буковина, «зелена гілка України», чарівний край гір, Черемошу й Пруту, розташований на перехресті історичних шляхів Центральної, Південної та Східної Європи — споконвічна українська земля (у листопаді 1918 року Народне віче ухва¬лило возз’єднання Північної Буковини з Україною). Леонід Каденюк народився 28 січня 1951 року в Буковинському селі Клішківці Хотинського району. Його мама - скромна лагідна вчи¬телька. Батько - колишній солдат, інвалід війни (Костянтина Каденюка по¬ранило в Будапешті, коли він, полковий розвідник, виносив з бою пораненого ко¬мандира). Сім осколків носив він у собі. Медаль «За відвагу» знайшла його тільки через тридцять років. Колишній солдат виховував своїх синів (старшого — Володимира і близ¬нюків - Леоніда та Сергія) вольовими, фізично загартованими, мужніми. Щоб краще опікуватися дітьми, бать¬ки віддали шестирічних близнюків до школи, де тоді вчителювали. Хлопці змалку усвідомили, що життя завжди має два кольори: любов і журба, хочеш і мусиш. Мати навчала їх жити серед людей, розуміти їхні бажання та вчинки, вчила милосердя та добра. Володимир закінчив школу із золотою 5 медаллю. Льоня і Сергій—зі срібними. Во¬лодимир став авіаційним інженером, пра¬цював у Харкові, але хтось мав жити непо¬далік від матері, і він переїхав до Чернівців, звідки до рідних Клішківців якихось 40 кіло¬метрів - можна навідуватися щодня. Сергія, обдарованого математика, запросили до Чернівецького університе¬ту, коли він ще навчався у восьмому класі. Сергій давно уже працює в Москві в одному з науково-дослідних інститутів. Коли Юрій Гагарін полетів у космос, Льоні було десять. Відтоді він розпочав шлях до своєї омріяної мети. У книжці «Латинські крилаті вирази» відзначив для себе три постулати, які, об'єднавши, зробив своїм девізом: Це було моєю метою – це мені судилося — зроби це, — і переможеш. Отже, він вирішив - вступатиме до Чернігівського вищого військового авіаційного училища льотчиків. Курсантів набирали тільки з сімнадцяти років. Льо¬ня єдиний пройшов медкомісію в Хотині, але йому було лише шістнадцять. Майор Міхеєв, який відповідав за набір курсантів, не визнав поразки. Він умовив працівників ЗАГСу додати хлоп¬цеві один рік: «Може ви коли-небудь зустрічатимете його з квітами на космодромі», І вони погодилися. ...1976 року відбувся четвертий набір до загону космонавтів. Із відібраних 254 осіб залишили тільки дев'ять, Серед них Леонід Каденюк. У 1994 році між Україною і США підписали угоду про розвиток космічного співробітництва. 1,5 років тривала підготовка до спільного космічного польоту. 19 листопада 1997року з мису Канаверал стартував космічний човник „Колумбія ” .На борту були чотири американські астронавти, один японський і український космонавт. Згодом про свій політ він написав книгу ”Я твій син ,Україно!” • Використані джерела інформації „Сільська школа ” 10 квітня 2001 р „Шкільна бібліотека ” Комп’ютерна презентація „Космічна Донеччина ” • Єнакіївський краєзнавчий музей і його космічний відділ • Фотокартка і бюст космонавта Берегового в м. Єнакієве • Краснолиманець Леонід Кизим • Горлівчанин льотчик - космонавт Волков • Використані джерела інформації Фотоальбом „ Донеччина ” 7. Представлення бібліотекарем книжкової виставки „Подорож у Всесвіт ” Коротка анотація представлених книг. Прочитавши книги представлені на нашій виставці ви ще більше дізнаєтесь про космонавтів. IV. Закріплення нових знань і вмінь Колективна робота з тестовими комп’ютерними завданнями VІ. Підсумок Прийом „Роблю підсумок ” • Людство завжди цікавилося Всесвітом, але не завжди правильно уявляло собі його будову • людство вивчає космос за допомогою телескопів, космічних апаратів. • першим представником незалежної України в космосі став учасник польоту корабля «Колумбія» Леонід Каденюк. VII. Домашнє завдання • Вивчити матеріал записів, стор. 76-77 підручника й „Сходинки людства до Космосу ” • Ви можете виконати творче завдання : • Скласти список літератури яка є в бібліотеці що до дослідження Всесвіту. • Знайти і записати вірші присвячені Космосу • Знайти і записати пісні про Космос і космонавтів • Знайти і записати загадки і прислів’я про Космос і космонавтів • Намалювати малюнок до теми й скласти до нього розповідь • Підготувати повідомлення з ілюстраціями про планету Сонячної системи • Скласти свій варіант послання позаземним цивілізаціям. • Творчий проект за творчим домашнім завданням „Підготовка до польоту ” Мета • навчити досягати згоди • розвивати навички ведення переговорів • розвивати співпрацю у групах У цій грі є п'ять етапів: 1. Учні індивідуально класифікують пункти на. 2. Вся група досягає згоди за допомо¬гою переговорів 4. Учні можуть оцінити, наскільки вони змінили думку під впливом інших, порівнюючи показники «ВАША ДУМКА» і «ВАША КО¬МАНДА». Чим нижча кількість пунктів переходу, тим більше ду¬мка людини узгоджується із загальною думкою, або тим сильні¬шу силу волі має людина і навпаки. ОБГОВОРЕННЯ ПІСЛЯ ВПРАВИ Обговорення після вправи повинно зосереджуватися на: • процесі суперечки • веденні переговорів • досягненні компромісу • виконанні завдання вчасно • урегулюванні конфлікту • досягненні згоди й умінню переконувати інших робити по-вашому Підготовка до польоту ІНСТРУКЦІЇ: Ваша група А астронавтів повинна підготуватися в політ до планет Сонячної системи. Для цього: спочатку самостійно а потім разом з командою 1 Виберіть назву корабля Назва ВАШ А ДУМКА ВАШОЇ КОМАНДИ 2. Виберіть і намалюйте модель корабля. 3. Оберіть прилади й устаткування які необхідно взяти з собою їхній список подається нижче. Розставте їх у порядку важливості, наприклад, якщо Ви думаєте, що гасовий нагрівач най¬важливіший, поставте його під № 1, а якщо не дуже важливий під № 18 ПРЕДМЕТИ ВАШ А ДУМКА ВАША КОМАНДА 1 .Сухе молоко 2. Коробка сірників 3.Набір першої допомоги 4.Магнітний компас 5. Радіо дуже високої частоти 6. Парашут 7.Концентровані харчі 8. Пістолет і кулі 9. Зоряна карта 10. Апарат забезпечення водою 11. Ліхтарик 12. Гасовий нагрівач 13 Ракета 14 Космічний човник 15 Оранжерея 16.Сонячні батареї 17 Запас водню 18 Відеокамера 4 Разом з командою створіть великий плакат де намалюйте обраний командою корабель, його назву, перелік за важливістю речей необхідних для подорожі, фамілії і ім’я астронавтів Вашої команди Використані джерела інформації 1 Горьков В. Космическая азбука. -М.- 1989 г 2 .Иллюстрированная энциклопедия школьника. Наука и техника. - М.-1998 г. 3 Програмно - методичний комплекс ”Природознавство 5-6 кл” ЗАТ „Транспортні системи ” 2006 р 4.„Сільська школа ” 10 квітня 2001 р 5.Фотоальбом „Донеччина ”
|